1. Hastanemizde SKS’ye göre Kalite Yönetim Birimi kurulmuştur.
2. Kalite Yönetim Direktörü, Kalite Yönetim Biriminin sorumlusudur.
3. Kalite Yönetim Direktörü; SKS çerçevesinde belirlenen tüm komitelere (Hasta Güvenliği Komitesi, Çalışan Sağlığı ve Güvenliği Komitesi, Enfeksiyon Kontrol Komitesi, Tesis Güvenliği Komitesi ve Eğitim Komitesi vb.) üye olarak katılır. Komitelerde kalite standartlarına yönelik çalışmaların koordinasyonunda görev alır.
4. Kalite Yönetim Birimi, SKS’ye göre kurumun mevcut durumunu (hedefler, öz değerlendirme sonuçları, istenmeyen olay bildirimleri, komite çalışmaları, DÖF raporları, gösterge sonuçları, memnuniyet anketleri vb.) tespit ederek, iyileştirme alanlarını belirler ve üst yönetime raporlandırır.
5. Bölüm kalite sorumluları ile koordineli çalışılarak bölümlerin SKS’ye yönelik mevcut durumu; kurumsal amaç ve hedefler, öz değerlendirme sonuçları, DÖF, istenmeyen olay bildirimleri, istatistiki veriler, eğitim, enfeksiyon oranları, el hijyeni uyumu, gösterge hedefleri vb. sonuçları üst yönetim ve bölüm kalite sorumlularının katılımı her dönem en az bir kez olmak üzere değerlendirilir, gerekli iyileştirme faaliyetleri başlatılır.
6. Hastanenin kalite yönetimi konusundaki misyon, vizyon ve ilkelerini belirleyerek hizmet sunumuna yönelik politikalar geliştirir.
7. Kurumsal amaç ve hedeflere yönelik çalışmaları takip eder.
8. Hastanemizde kalite yönetim sistemi mantığını benimsemek, sağlamak, yürütmek ve devamlılığını sağlamak için gerekli prosedürleri hazırlar.
9. SKS çerçevesinde yürütülen tüm çalışmaların koordinasyonu sağlanır.
10.SKS çerçevesinde dokümanların yönetimi sağlanır. Yazılı düzenlemeler, Doküman Yönetimi Prosedürüne göre hazırlanır.
11. Risk yönetimine ilişkin süreçleri yönetir.
12. Öz Değerlendirme Prosedürüne göreöz değerlendirme yılda en az iki kez olacak şekilde planlanır. Öz değerlendirme sonucunda tespit edilen uygunsuzluklar üst yönetime ve bölüm sorumlularına rapor edilir. Gerektiğinde düzeltici önleyici faaliyetler başlatılır.
13. İstenmeyen Olay Bildirim Sisteminin kurulmasını, bildirimlerin İstenmeyen Olay Bildirim Formu ile yapılmasını sağlar. Bildirimleri değerlendirilerek İstenmeyen Olay Bildirim Sistemi Olay Bildirim Takip Formuna kaydeder ve ilgili komitelere iletir. Komiteler tarafından yapılan düzeltici önleyici faaliyetler, kök neden analizleri ve olay bildirimine ilişkin analiz sonuçları değerlendirilerek takip edilir.
14. Hasta deneyimi ve çalışan geri bildirim anketleri, Sağlık Bakanlığı tarafından belirlenen dönemlerde, anket uygulama rehberine göre anket uygulama konusunda eğitim alan personeller tarafından yapılması sağlanır.
15. Anket sonuçları Kalite Yönetim Birimi tarafından raporlandırılır. Rapor sonuçları her dönem için en az bir kez olmak üzere üst yönetim ile birlikte değerlendirilir. Değerlendirme sürecine gerekirse ilgili bölüm sorumluları da dahil edilir. Anket sonuçlarına göre gerekli düzeltici önleyici faaliyetler başlatılır.
16. Hasta, hasta yakınları ve çalışanların görüşlerinin değerlendirmesini, üst yönetime raporlandırılmasını ve gerekli düzeltici önleyici faaliyetlerin yürütülmesini takip eder.
17. Hizmet sunumuna yönelik istatistiki bilgilerin değerlendirilmesi sağlanır.